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miércoles, 2 de mayo de 2018

Electronic portfolios and the five dimension model for reflecting on tertiary teaching






Boereboom, J. (2017). Electronic portfolios and the five dimension model for reflecting on tertiary teaching. Advances in Higher Education, 1(2), 1-11. http://doi: 10.18686/ahe.v1i2.797.




Resumen: En Nueva Zelanda no existe un requisito formal de certificación o capacitación para convertirse en un profesor de educación terciaria (universitaria). El camino para convertirse en un profesor de educación terciaria es como un aprendizaje con desarrollo profesional y un entrenamiento concurrente en la enseñanza. La mayoría de las universidades ofrecen un programa de inducción obligatoria y un certificado voluntario de postgrado en enseñanza terciaria. Las oportunidades de desarrollo profesional para docentes de educación terciaria son esporádicas. Existen marcos para reflexionar sobre la enseñanza terciaria, incluidos los estándares profesionales del marco de trabajo del Reino Unido, los criterios AKO Aotearoa para la excelencia en la enseñanza, las dimensiones de la enseñanza satisfactoria del Consejo de Educación, la literatura erudita sobre la enseñanza y el aprendizaje y el contenido centrado en las diversas publicaciones de certificados de posgrado. Todas estas fuentes se consolidaron en el desarrollo del modelo de cinco dimensiones para reflexionar sobre dimensiones de la enseñanza terciaria efectiva. El modelo proporciona la estructura para el desarrollo de portafolios de enseñanza en línea que documentan el desarrollo profesional de la carrera profesional. Las reflexiones críticas sobre las dimensiones de la enseñanza terciaria efectiva se estructuran en torno a las preguntas de Brookfield (1995). El portafolios de enseñanza en línea puede ser utilizado para aplicaciones de promoción, solicitudes de becas y reflexiones para el desarrollo profesional. El portafolios de enseñanza en línea se probará en la Universidad de Canterbury.

Abstract.  In New Zealand there is no formal requirement for certification or training to become a tertiary teacher. The pathway to become a tertiary teacher is more like an apprenticeship with professional development and training concurrent to teaching. Most universities offer a compulsory induction programme and a voluntary post-graduate certificate in tertiary teaching. Professional development opportunities for tertiary teachers are sporadic. There are frameworks for reflecting on tertiary teaching including the UK professional standards framework, AKO Aotearoa criteria for teaching excellence, the Education Council’s satisfactory teaching dimensions, the literature on the scholarship of teaching and learning and the content focus of the various post graduate certificates. All of these sources were consolidated in the development of the five dimension model for reflecting on the dimensions of effective tertiary teaching. The model provides the structure for the development of online teaching portfolios which document career long professional development. Critical reflections on the dimensions of effective tertiary teaching are structured around focusing questions and Brookfield’s (1995) lenses. The online portfolio can be used for promotion applications, fellowship applications and reflections for professional growth. The portfolio will be trialled at the University of Canterbury.


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